יום שלישי, 6 באוקטובר 2015

ייעודו של איש החינוך: לשמש דוגמה ומופת

אני כאיש חינוך וכעובד ציבור צריך לתפוס את מעמדי כמי שצריך לשמש דוגמה ומופת לתלמידים. לכן אני פועל לפי הספר ופועל לפי הכללים. לא ייתכן שאנשי חינוך יחזיקו בתפיסה שהם יכולים לעשות מה שנוח להם, אפילו בניגוד לכללים ובניגוד למוסר, רק מפני שלא נתפסו: "אעשה מה שאני רוצה כי זה נוח לי, כל עוד לא יבולע לי".  


פסיקה של בית הדין למשמעת ופסיקה של בית הדין העליון מדגישות את החומרה היתרה של עברות משמעת שמבוצעות על ידי עובדי הוראה, יותר מכל עובד מדינה אחר, כי הם חלק ממערכת החינוך שלנו.


בעזרתם אנחנו מחנכים את הדור. הם האנשים שנמצאים בחזית הציבורית מול הורים ומול תלמידים. מורה חייב להיות הנקי מכולם ומי שיותר מכולם מנחיל ערכים, יושרה והגינות. 


סוקרטס ותלמידיו ברגעיו האחרונים, בידו כוס התרעלה.
סוקרטס סירב להצעת תלמידיו לברוח מן השלטונות ולהציל את חייו, משום שטען שעליו לנהוג על פי חוקי המדינה.
ציור של ז'ק-לואי דוויד, 1787





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה